Όμως υπάρχει και μια εξαίρεση σ’ αυτόν τον κανόνα.
Η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), η ανώτατη αρχή του σπορ, ανακοίνωσε τον προηγούμενο Δεκέμβριο, μια αλλαγή πλεύσης προς υβριδικούς τετρακύλινδρους υπερσυμπιεζόμενους κινητήρες 1600 κυβικών εκατοστών (αντί για τους ατμοσφαιρικούς V8 των 2400 κυβικών που χρησιμοποιούν σήμερα), οι οποίοι πρόκειται να παρουσιαστούν το 2013.
Ο Adam Parr της Williams μας διαφώτισε για κάποια από τα πλεονεκτήματα της νέας μηχανικής διάταξης.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) των μελλοντικών μονοθεσίων θα είναι τέσσερις φορές πιο ισχυρό από αυτό που έχουν τα σημερινά, ο Parr λέει ότι θα υπάρχει διαθέσιμη αρκετή ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα μονοθέσια να μπαίνουν και να βγαίνουν από το χώρο των γκαράζ (το pit lane, όπως ονομάζεται), κινούμενα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.
Αυτό θα σήμαινε ότι, τουλάχιστον στο τμήμα των αγώνων που υπάρχει περιορισμός στην ταχύτητα των μονοθεσίων (όπως μέσα στο pit lane), οι βενζινορουφήχτρες της F1, που γνωρίζουμε και αγαπάμε, θα περνάνε σχεδόν τελείως σιωπηλά λειτουργώντας με παλιό, καλό(;) ηλεκτρικό ρεύμα.
Ακριβώς αυτή η έλλειψη του πορωτικού ήχου των υπερεξελιγμένων κινητήρων είναι που φοβούνται οι παλιοκαραβάνες της F1, όπως το “αφεντικό” Bernie Ecclestone και ο πρόεδρος της Ferrari Luca di Montezemolo, περιγράφοντας τη νέα υβριδική λύση με χαρακτηρισμούς όπως “ακούγεται απαίσια” και επιμένοντας να διατηρήσει το σπορ τις V8 ρίζες του.
Αλλά πάλι, όπως λέει και ο Parr, αν δεν συμβαδίσεις με την εποχή σου αυτή θα σε αφήσει πίσω.
Εσείς τι λέτε;
Πηγη:dailytech.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου