Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

F1: 107%: O εφιάλτης των "μικρών"


H επαναφορά του 107% στους χρόνους των κατατακτήριων δοκιμών, έφερε ανάμικτα συναισθήματα στις ομάδες της Formula 1.
Οι μεγάλες ομάδες χάρηκαν, καθώς αυτό σημαίνει πως θα έχουν να προσπεράσουν λιγότερους αργούς συνδυασμούς, κατά την διάρκεια του αγώνα.
Έτσι λοιπόν οι "κινητές διαφημίσεις" θα πάψουν να κινούνται και όλοι θα είναι ικανοποιημένοι.

Όχι όλοι όμως.
Οι μικρές ομάδες μόλις απέκτησαν τον δικό τους εφιάλτη. Τώρα βλέπουν στο 107% τον δικό τους Freddy Krueger, έτοιμο να τους κομματιάσει.
Το κυνήγι με τον χρόνο ήδη ξεκίνησε και τα πρώτα "θύματα" του Freddy, ήταν οι δύο HRT των Liuzzi και Karthikeyan, ενώ οι δύο Virgin κατάφεραν να ξεγλιστρήσουν.
Σε τι αποβλέπει πραγματικά όμως αυτός ο κανονισμός;
Θεωρητικά, αυτό θα πρέπει να ώθηση τις ομάδες να εξελιχθούν, ώστε να γίνουν ανταγωνιστικές και να μπορούν να είναι εντός του 107% του χρόνου που θα σημειώσει ο ταχύτερος οδηγός.
Πως θα το καταφέρει αυτό όμως αυτό μία ομάδα, η οποία δεν μπορεί να τρέξει στον αγώνα (βάση του 107%), δεν επιτρέπεται να κάνει δοκιμές εξέλιξης (βάση κανονισμού) και φυσικά δεν έχει τους πόρους και το ανθρώπινο δυναμικό των μεγάλων ομάδων, ουτως ώστε να υπάρξει εξέλιξη απ'ευθείας από το εργοστάσιο (βάση λογικής);
Από την άλλη, θα πείτε πως αυτός ο κανονισμός, υπήρξε σε εφαρμογή και στο παρελθόν. Σωστά, τότε όμως υπήρχαν και δοκιμές εξέλιξης.
Η HRT πχ θα μπορούσε αυτή την στιγμή να κάνει δοκιμές και να δει γιατί το μονοθέσιο της έχει αντίστοιχο ρυθμό με αυτόν της καθυστέρησης και γιατί όταν πατάνε φρένο, το μονοθέσιο παθαίνει black out.
Θα μπορούσαν να το ανακαλύψουν ενδεχομένως και μέσα στον αγώνα, αν τους επιτρεπόταν να τρέξουν.
Και πάλι θα πείτε, μα ο αγώνας είναι για να κάνουν δοκιμές η να τρέχουν;
Η απάντηση είναι, πως είναι και για τα δύο από την στιγμή που απαγορεύονται οι δοκιμές εξέλιξης μέσα στην χρονιά και αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες.
Για το αν θα έπρεπε να είναι στην θέση της HRT κάποια άλλη ομάδα, την απάντηση την γνωρίζουμε όλοι.
Ο Εcclestone όμως, διάλεξε αυτές τις ομάδες, στις οποίες επιτίθεται συστηματικά. Όταν είχε υποψήφιες σαν την Prodrive και την StefanGP, εκείνος ήθελε USF1 και HRT.
Τώρα βρισκόμαστε στην κατάσταση "δώστε μου τα χρήματα για την συμμετοχή και δείτε τον αγώνα από το γκαράζ".

Τελικά το 107% ποιόν βοηθάει πραγματικά; Τα συμπεράσματα δικά σας.

Πηγή: www.pitlane.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια: